Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році.
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році.
Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році.
Методичні рекомендації щодо ведення документації асистентами вихователя та асистентами вчителя в закладах освіти з інклюзивним навчанням.
Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 ПОРЯДОК організації інклюзивного навчанняу закладах загальної середньої освіти.
ПОСТАНОВА від 12 липня 2017 р. № 545
Київ Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр
ПОСТАНОВА від 21 липня 2021 р. № 765 Київ Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами
Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021 - 2022 н.р.
Інклюзивне навчання — це комплексний процес забезпечення рівного
доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом
організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі
застосування особистісно орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної
діяльності таких дітей (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН
від 01.10.2010 № 912). З метою забезпечення рівного доступу до якісної
освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та
плани, методи та форми навчання, використання існуючих ресурсів, партнерство з
громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивне навчання — це комплексний процес забезпечення рівного
доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом
організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі
застосування особистісно орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної
діяльності таких дітей (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН
від 01.10.2010 № 912). З метою забезпечення рівного доступу до якісної
освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та
плани, методи та форми навчання, використання існуючих ресурсів, партнерство з
громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі
забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем
проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу. З
метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади
повинні адаптувати навчальні програми та плани, методи та форми навчання,
використання існуючих ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб
дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому заклад освіти намагається відповідати на потреби усіх учнів, вносячи необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівність можливостей.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому заклад освіти намагається відповідати на потреби усіх учнів, вносячи необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівність можливостей.
Основою концепції інклюзивної освіти є принципи, що
всі діти, незважаючи на різне культурне й соціальне походження та різні рівні
навчальних можливостей, повинні мати однакові можливості у навчанні в усіх
типах закладів освіти. Інклюзивна освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню
програму та навчальне середовище до потреб учнів, які відрізняються своїми
навчальними можливостями.
Принципи
інклюзивної освіти
·
Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень.
·
Кожна людина здатна відчувати і думати.
·
Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.
·
Адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки.
· Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних
взаємостосунків.
·
Всі люди потребують підтримки і дружби ровесників.
·
Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.
· Визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно,
необхідність створення суспільством відповідних для цього умов.
·
Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та
перших вчителів своїх дітей.
· Командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення
педагогів, батьків та спеціалістів.
·
Складність завдань повинна відповідати здібностям дитини.
·
Рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної
освіти кожною дитиною.
·
Подолання потенційних бар'єрів в навчанні.
Інклюзивне навчання у Станьківській гімназії
Немає коментарів:
Дописати коментар