Інклюзивне навчання

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році.

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році.

Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році.

Методичні рекомендації щодо ведення документації асистентами вихователя та асистентами вчителя в закладах освіти з інклюзивним навчанням.

Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 ПОРЯДОК організації інклюзивного навчанняу закладах загальної середньої освіти.                                       

  ПОСТАНОВА від 12 липня 2017 р. № 545

Київ Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр

ПОСТАНОВА від 21 липня 2021 р. № 765 Київ Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами

Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021 - 2022 н.р. 



         Інклюзивне навчання — це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912). З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та плани, методи та форми навчання, використання існуючих ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу. З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та плани, методи та форми навчання, використання існуючих ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому заклад освіти намагається відповідати на потреби усіх учнів, вносячи необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівність можливостей. 
Основою концепції інклюзивної освіти  є принципи, що всі діти, незважаючи на різне культурне й соціальне походження та різні рівні навчальних можливостей, повинні мати однакові можливості у навчанні в усіх типах закладів освіти. Інклюзивна освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне середовище до потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними можливостями.
Принципи інклюзивної освіти
·         Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень.
·         Кожна людина здатна відчувати і думати.
·         Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.
·         Адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки.
· Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків.
·         Всі люди потребують підтримки і дружби ровесників.
·         Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.
·  Визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідних для цього умов.
·         Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей.
·   Командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів.
·         Складність завдань повинна відповідати здібностям дитини.
·         Рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної освіти кожною дитиною.
·         Подолання потенційних бар'єрів в навчанні.

 
Інклюзивне навчання у Станьківській гімназії 
           



      




 
 


 



 



2021-2022 н.р.




Блог "Інклюзивна освіта"




Немає коментарів:

Дописати коментар